Isnin, 8 April 2013

..idea..




aku mula blogging dah lama..
tapi itu citer blog lama
aku dah tutup..
tahun lepas baru tergatal balik nak buat blog baru
hehe..

banyak-banyak cerita dalam blog ini
kebanyakkan berkisar hidup aku dengan en lalink
so sape-sape yang tersinggah di blog ni 
jangan rasa menyampah lak ea..huhu
aku tulis blog ini pun, 
sekadar untuk menyimpan MEMORI kami bersama

'' kita takkan dapat puaskan hati orang ''

harini sekolah aku cuti peristiwa
boleh la cover terlajak tidur lepas subuh
boleh update blog dengan senang hati hoho
tu yang sampai dua entry dalam satu hari hehe
encik lalink lak kena g mengajar..
oppss jangan jeles ea sayang..

panjang mukadimah haha
nak cerita nye pasal ni
tipikal seorang perempuan kot
suka masak 
suka makan
suka bergaya
suka bercakap
suka jiwang..
bla bla bla bla bla 

tapi lain orang lain peel kan..
aku sangat suka masak..over kau haha
aku suka try masak-masak
dulu-dulu orang yang mula-mula selalu rasa masakan aku adalah adik bongsu aku, paem
ape aku masak dia telan je haha.. saja je ko buli kak ya ea
tak merungut langsung..ko lapor ea dik
wallahualam sedap ke tak..
main telan je ko dik..haha

meningkat umur remaja dewasa ni
aku dah lulus ckit bab masak memasak ni
buktinya: 
sekarang ni mak aku dah jadi mem besar bila aku balik
kadang-kadang aku tolong dia memasak
dia boleh rehat
sayang mak!
mak.. ayah.. abang.. little bro dua orang semua tak merungut bila aku masak
alhamdulillah kak ya dah terrer masak kan mak hihi
berkat ajaran mak dan ayah
ayah aku bab masak pun terrer..macam mak aku..
paling best gulai kawah ayah su (ayh aku lerr) 
salutee mom dad

and sekarang yang paling penting
memuaskan perut king aku
encik lalink! 
orang kata nak pikat hati suami, kena pikat perutnya..hehe
tapi alhamdulillah encik lalink ni langsung tak cerewet
bagilah makan apa, semua dia makan hihi
aku masakkan dia, dia makan je..cuma takleh makan banyak
cepat hongeh..cepat kenyang..
apela..badan tough tapi perut cinonet..huh!

kecuali satu je paling dia cerewet..kekemasan dan kebersihan 
anti betul dia kalau serabut-serabut ni
nak-nak kalau aku sepahkan cik city dia
panjang je jelingan dia kat aku
peduli hapa aku..kata sayang hehe..kan kan kan yang..

cerita bab masak n makan ni macam bagi idea je kat aku
lain kali aku nak tepek gambor-gambor makanan lak haha

(** blog aku dulu banyak gambar makanan sama ada 
aku g jjcm ke atau aku try masak hee..
so takde isu ciplak idea blogger lain ea**)

yummyyy

p/: mampuish kena usik dengan encik lalink pasni kalau dia baca entry pasal makan
sebab aku kata nak kawal diet supaya balance saiz dengan dia..ohh mampukah aku haha







Tiada ulasan :

Catat Ulasan