Khamis, 15 November 2012

..perginya seorang sahabat karib...


hari ini teringat sangat kat seseorang
15 NOVEMBER 2010
sama tarikh macam hari ini
buka fb tgk gambar2 dia kat fb adik2 dia
aku tak simpan gambar dia
sbb sedih bila tgk..
huhuhuhuhu T_T

sahabat karib aku masa di matrik KMPK
kat matrik aku ada geng
empat org ..aku..dia (anna), eiji dan dur..geng hantu makan ruski hehe
walaupun masa perkenalan kita hanya sekejap sahaja
1 tahun
tapi kami boleh menjadi rapat-serapat rapatnya..
dia manja sangat dgn aku..
sumpah manja giler2
selalu menempel kat aku..
makan bersuap..tidur kongsi bantal..
macam adik aku dah 
padahal dia tinggi macam model..macam zirafah dengan kuda je kalau berdiri sama2..
dia ni cun tu mmg cun sesangat..
aku yang perempuan pn cair tgk ..tak puas tgk (hehe)
and tak boleh lupa kalau salam dia cium tangan aku n orang pertama panggil aku dengan panggilan yang buat aku rasa sangat2 kepempuanan ..she call me LEYA..oh perempuannya huhuhu

************************
15 NOVEMER 2010
 dia pergi menghadap illahi..
di usia terlalu muda..23 tahun
macam tak percayaa..
perbualan terakhir aku dengan dia adalah masa chatting kat YM
aku selalu kalau msg n kol selalu pesan kat dia jg diri..
mana aku tahu dia ada penyakit yg boleh bw maut
perahsia betul
(tapi bab ex pakwe dia..n kes kena kejor ngn abg dia ms dating aku sorg je tahu hoho)
sebulan sebelum  pergi.. dia  sakit teruk dan meninggal, dia ada msg aku kat YM
.ni msgnye..HII LEYA..
tapi aku usik2 ..taip SAPE NI..
 buat2 bukan aku yang tengah online
sumpah aku tak tahu itu perbualan terakhir kami
kalau tak, aku layan..manja2 kan dia
..TERKILAN SANGAT..huhu
aku tak tahu dia sebenarnya dah kritikal sakit SLE..
sehari selepas konvo dia kat UPM..
dia tenat, n meninggal waktu subuh..
disisi abh mama n adik beradik dia..
aku 
aku
aku 
kami kwn2 dia tak de  masa dia meninggal
aku dengar cerita dia meninggal pun dari faidah baidurrah a.k.a..dur kol aku sambil nangis2
cakap abg dia bgthu anna dah meninggal
aku tak percaya ..aku kol banyak kali telefon dia..tak berangkat..putus asa
seminggu baru aku terima kenyataan dia dah pergi..
dalam hidup aku..inilah pertama kali kawan rapat aku pergi di usia muda..

al-fatihah buat arwah NUR FARHANA BT JOHARI..
moga kau damai di sana teman..


si cantik anna joe with her sister, farhanim

p/s: Kita akan menghargai orang yang kita sayang bila dia sudah pergi..
sedekahkan al fatihah juga buat arwah tok, moklong, ayohlong, and poklang
semoga roh mereka dicucuri rahmat ILLAHI..ALLAHUROBBI..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan