Sabtu, 17 November 2012

..ada hirisan bawang disebalik lapisan burger.. pedih


semalam
tweet tweet dapat mesej
dari kawan lama uolls..5tahun kot tak jumpa
niat hati hanya satu
bila kawan lama kita msg..jom keluar..jumpa
so aku ni terkedek-kedek bersetuju..

tapi...kan..kan..kan..

makteh tak tahu rupanya
ada bawang disebalik hirisan burger..
pedihh!!!

dia bukan nak jumpa aku sbb nak jumpa aku 
(erkk berbelit ayat hehe) 

tapi nak buka cawangan perniagaan secara langsung..
nak promote kat aku produk dia..
lebih kurang berniaga mcm stail MLM
aku tak tahu pengalaman org lain macam mana..tak nak kongdem org
hidup masing-masing..hak masing-masing..keinginan masing-masing
aku tak rebut peluang bukan kau yang tanggung..
kau sonang aku tumpang gumbiraa...

utk pengetahuan..kau promote la sampai penat mulut
aku TAK BERMINAT..
kau umpan la aku apa-apa pun ..
kau ckp nanti senang dapat pakai kereta besar 
dapat bawa mak ayah p haji..

tak kuat alasan tu dik nonn
itu kau..duit bukan segalanya oii...
kau kejar la nikmat dunia..
aku bahagia dengan hidup aku..
walaupun kerja cikgu tak mewah..banyak pula beban kerja setiap masa..
tapi aku redha..
penat mak ayah aku ajar suruh jadi cikgu
penat cikgu2 aku ajar suruh jadi cikgu
penat pensyarah aku ajar suruh jadi cikgu
takkan aku nak berhenti ikut kau tebal muka 
pergi promote orang tu orang ini pasal produk kau tu..

maaf kau silap orang la beb..
PLEASE GET BACK YOUR GOODS
DON'T BOTHER ME AT ALL..

p/s: sumpah aku tak sangka kau macam ni.. agak-agak la weh nak cucuk jarum..takkan da lama tak jumpa.. tetiba jumpa kau terus terkam..ai belajar PR dulu ye dik non..rugi aku tak pesan menu paling mahal kat secret recipe semalam muahahaha..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan