Rabu, 14 November 2012

..ini betul-betul..

resah dan gelisah

ape kehel?

ape pasal?

apo hel?

asal?

wahaha

ini betul-betul..
mulai saat ini kena amalkan gaya hidup sihat
sumpah aku rasa satu beban yg sangat berat


adoyai 
nampok bebenor tensen..
padahal kemalasan yang melampau-lampau..
tak larat mak ayh n cik abg nak membebel huhu..ya ampun 

bersenam
bersenam
bersenam

malas sangat.. tu yang kejap sihat kejap sakit
tak macam orang lain
muda-muda banyak penyakit
orang happy2 kamu terbaring sakit
walaupun bdn sihat macam tong drum woootwootwoot
eiiiiii...
sudah cukup sudahhhh..

ok..ok...ok...
sesungguhnya aku insaf
amalkan gaya hidup sihat ye kawan2

JANGAN SELALU MASUKKAN DALAM MULUT BENDA  NI!!
(..ini makanan yg selalu aku mamam tanpa rasa bersalah heee..)

1) apa2 makanan berasaskan ayam
2) minuman bergas
3) minuman berkafein
4) megi (alahai makanan ruji kuuu hukhuk)
5) mcdonald (da keje asyik mkn mcd jer huhu)
6) nugget
7) nasi (bahaya mkn banyak..aku telah terkesan ke arah diabetes huwaa)
8) ubat..(kena kuat semangat tahan sakit)
9) paling bahaya bagi org semput macam aku..AIS

BOLEH SELALU MASUKKAN DALAM MULUT BENDA NI!!!
(..boleh kerww uols huhu)

1) susu low fat
2) sayur (yarkksss)
3) buah-buahan
4) air putih a.k.a air yang dimasak bagi mematikan kuman hehe
5) vitamin berkhasiat
6) ikan
6) bla..bla..bla..makanan yg berkhasiat...

kena rajin
BERSENAM 
jangan selalu bagi alasan

p/s: KENA INGAT

no PAIN no GAIN...walahhhhhh..










Tiada ulasan :

Catat Ulasan