Isnin, 22 Julai 2013

..rezeki..


assalamualaikum..
pekabo??
hoho..dah pertengahan ramadhan..
aku baru nak hupdate pasal bulan poce ni..
ohh sangat siput sedut di situ huhu

bulan puasa ni takde yang berbeza bagi org bujang trang tang tang
single mungle macam aku ni.. hehe
macam tahun-tahun sudah.. 
bila tiba ramadhan.. jauh dari family
jauh dari mak ayah
demi mencari rezeki untuk hidup aku 
dan tolong keluarga..
maka aku terpaksa bergelar seorang perantau lagi sekali ..
seorang diri tanpa teman di bandar metropolitan ini
oh syahdunya hidup
aku tengok orang lain buka puasa kemain lagi meriah
telan ailio daku
aku kadang-kadang mood rajin ..masak la..
tu pun untuk perut aku sorang je..
kalau malas beli je kat bazar ramadhan or org key el sebut PARAM..
tapi masalah makanan kat param ni very bad bagi aku
selalu kena makanan yg indah dimata tp uweks di mulut..
korang acano??

sampai satu tahap tak tahan aku uweks2 je
aku sekali sekala berbuka macam mamat dalam gambar kat bawah ni buat.


tapi dia ni makan masa sahur..aku makan masa berbuka hihi..
cerita kat mak aku...touching plak dia..ishishish
buka kedekut tapi dah tak tahu sangat nak makan apa..
ditambah kemalasan melampau nak masak akibat selalu balik kerja lewat
(cikgu balik kerja bukan macam dulu dahh huhu)

p/s: indahnya hidup bersama yang tersayang..
tiada yang paling best dalam hidup selain bersama ibubapa
mok ayoh.. miss both of you

Tiada ulasan :

Catat Ulasan